Ενημερωτική συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Σωκράτη Αναγνώστου είχε την Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2024, κλιμάκιο της ΔΕΕΠ Μαγνησίας της Ν.Δ. αποτελούμενο από τον πρόεδρο, Νίκο Αθανασάκη, τον υπεύθυνο τομέα Ναυτιλίας και Social Media, Πέτρο Ζέκα και τον πρόεδρο της ΕΠΛΣ Θεσσαλίας-Φθιώτιδας – Β. Σποράδων και μέλος του θεματικού τομέα Ναυτιλίας, Φίλιππο Ραγάζο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν εκτενώς ζητήματα που αφορούν στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, όπως τα έργα εκβάθυνσης που απαιτούνται να υλοποιηθούν, λόγω των προσχώσεων που προκλήθηκαν από τις περσινές καταστροφικές πλημμύρες, με αποτέλεσμα το ωφέλιμο βάθος σε ορισμένα σημεία να μειωθεί ακόμη και δύο μέτρα και κρουαζιερόπλοια με μεγάλη βυθίσματα να ακυρώνουν τις αφίξεις τους. Τις διαδικασίες χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ και ο οργανισμός βρίσκεται εν αναμονή της επιλογής του αναδόχου και της υπογραφής της σχετικής σύμβασης για να ξεκινήσουν οι εργασίες, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει το προσεχές διάστημα. Μάλιστα από την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα εργασιών που θα θέσει ο ανάδοχος, θα εξεταστεί και η πορεία της κρουαζιέρας για το λιμάνι του Βόλου, τη νέα σεζόν.
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται όσον αφορά στην αξιοποίηση του λιμένος, μέσω της μεταφοράς του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών σε ιδιώτες.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι, η πρόσφατη εξέλιξη, με την παραπομπή της προσφυγής της Goldair από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ξανά στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), αποτελεί τροχοπέδη και φρενάρει τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη στασιμότητα. Λόγω της κατάστασης που δημιουργείται, ο οργανισμός, δεν μπορεί να προχωρήσει στην αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, στη δημιουργία νέων θέσεων αγκυροβολίου σκαφών αναψυχής που είναι απαραίτητες, λόγω πλήθους αιτήσεων που δέχεται, αλλά και στην κατάθεση προτάσεων προς χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα που αφορούν στην είσοδο του σιδηροδρόμου στο λιμένα και σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι, ήδη εκπονήθηκε από μελετητική εταιρεία, μετά από ανάθεση από τον ΟΣΕ, η προμελέτη σύνδεσης του λιμένος με το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου καθώς και η ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου εντός του λιμένα.
Ο κ. Αναγνώστου, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην ολοκλήρωση του έργου του νέου χώρου διακίνησης σκράπ. Με τη μεταφορά της παραπάνω δραστηριότητας, ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων και απελευθερώνεται το δυτικό τμήμα της Α’ προβλήτας, ώστε να αναπτυχθούν εκεί άλλες δραστηριότητες. Η μεταφορά αυτή ωστόσο, μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μετά την ολοκλήρωση των εκβαθύνσεων στο συγκεκριμένο σημείο.
www.ertnews.gr